Firefox-38.0-Beta

موزیلا فایرفاکس ۶ نسخه نهایی

Mozilla Firefox 6 مرورگری امن، مطرح، قدرتمند و با امکانات فراوان و سرعت بالاست که در بین کاربران اینترنت جایگاه ویژه ای دارد.موزیلا نسخه بتای فایرفاکس ۶ را ۶هفته پیش عرضه کرده بود. از جمله تغییرات فایرفاکس ۶ می توان به نحوه نمایش آدرس در URL، امکان بلوکه کردن هویت کاربر و ارتقای سیستم جاوااسکریپت اشاره کرد. فایرفاکس ۶ با سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک سازگار است.

سازگاری هرچه بهتر با جاوا و کدهای آن و نسخه ۵ از HTML هم از نکات بسیار قابل توجهی است که در نسخه جدید فایرفاکس به چشم می خورد. کش نمودن بخش هایی از سایت ها که اکثر مواقع ثابت هستند برای بارگزاری هرچه سریعتر در دفعات بعدی بازگشایی یکی از جالب ترین نکاتی است که شاید نکته پیچیده ای در آن وجود نداشته باشد اما با همین عمل ساده هم سرعت بسیار بهبود خواهد یافت.

اما یکی از مهم ترین و موفق ترین قابلیت هایی که در این نسخه از مرورگر محبوب فایرفاکس به چشم می خورد پشتیبانی از فرمتی است که برای ویدئوهای تحت وب که کیفیت بسیار بالایی دارند و از فرمتی به نام WebM استفاده می کنند ؛ این قابلیت بسیار مهم به کاربران این اجازه را می دهد که این فرمت ویدئویی آنلاین را به راحتی اجرا کرده و با کیفیت بسیار بالا به نظاره بنشینند ؛ این فرمت که در آینده ای نزدیک بیشتر از آن نام برده خواهد شد علاوه بر کیفیت بالا حجم مناسبی هم برای فایل ها در نظر می گیرد که مطمئنا برای لود صفحات بسیار مناسب تر از بقیه گزینه ها ویدئویی خواهد بود. برای نمونه فایل ویدئویی که از سوی سایت موزیلا برای معرفی این نسخه در نظر گرفته شده است با کیفیت بالای تصاویر که اندازه آن ۷۲۰*۱۲۸۰ است کمتر از ۸ مگابایت حجم دارد در صورتی که همین کیفیت بالای تصاویر اگر با فرمت های دیگر تعریف می شد به مراتب حجم بیشتری را طلب می کرد.

 

دانلود کن

همچنین ببینید

مرورگر brave

دانلود مرورگر Brave

Brave به عنوان مرورگر رایگان و متن باز یک ماموریت برای اصلاح وب است. درواقع، چیزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.