نرم‌افزار openoffice v4.1.3

نرم افزار اپن آفیس openoffice.org 3.3.0

بستهٔ نرم‌افزاری اُپن آفیس (OpenOffice.org)، مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای اداری است که در سیستم‌عامل‌های گوناگونی مانند مایکروسافت ویندوز، گنو/لینوکس، مک اواس و سولاریس در دسترس است. این مجموعه رقیب مهمی برای برنامه‌های آفیس شرکت مایکروسافت شمرده شده و با قالب پرونده‌های آفیس مایکروسافت نیز سازگار است. اپن آفیس یک نرم‌افزار آزاد است که تحت مجوز ال‌جی‌پی‌ال منتشر می‌شود. این برنامه را شرکت اوراکل و شرکت‌های نرم‌افزاری دیگر با کمک جامعهٔ علاقه‌مندان توسعه می‌دهند.

نسخهٔ اول اُپن‌آفیس اولین محصولی بود که مزایای نرم‌افزارهای اُپن‌سورس را برای کاربران بازار عمده، با ابزارهای مورد استفادهٔ روزانه، کاملاً بدون هزینه به ارمغان آورد. به بیش از ۳۰ زبان دنیا ترجمه شد و روی تمام سیستم‌عامل‌های معمول موجود بود. نسخهٔ ۱ اُپن‌‌آفیس در حال حاضر در سراسر دنیا توسط ده‌ها میلیون کاربر استفاده می‌شود. اُپن‌آفیس با نسخهٔ فعلی حتی بهتر شد:

  •  اولین بستهٔ اداری است که از قالب سند باز OASIS، که قالبی با آیندهٔ روشن برای بسته‌های نرم‌افزاری اداری است، استفاده می‌کند.
  •  مراحل نصب آسان‌تر شده است. ظاهر نرم‌افزار جدیدتر، و با بستری که در آن اجرا می‌شود هماهنگ است.
  •  استفاده از آن آسان‌تر است در عین حال قابلیت‌های جدید بسیاری دارد.
  •  یک برنامهٔ جدید با نام دادگان دارد. دادگان یک برنامهٔ مدیریت پایگاه داده است و یک پایگاه دادهٔ یکپارچه در خود دارد که کار کردن با آن بسیار ساده است.
  •  با دیگر بسته‌های نرم‌افزاری سازگارتر است. امکانات پیچیده‌تر و حتی کم‌استفاده‌تری که دیگر نرم‌افزارهای رقیب دارا هستند را کاملاً متوجه می‌شود.

Writer :

واژه‌پردازی که شبیه مایکروسافت ورد است و امکانات و ابزارهایش با آن قابل مقایسه است. این واژه‌پرداز می‌تواند بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای مستقیماً خروجی PDF بسازد. همچنین می‌توان با آن صفحات وب را ساخت و ویراست.

Calc :

نرم‌افزار صفحه‌گسترده‌ای شبیه مایکروسافت اکسل که توانایی‌هایش تقریباً با اکسل برابر است. برخی از ویژگی‌های Calc را اکسل ندارد؛ مثلاً Calc می‌تواند آرایه‌ای از نمودارها را به طور خودکار و با استفاده از داده‌های کاربر بسازد. همچنین می‌توان با آن مستقیماً خروجی PDF ساخت.

Impress :

نرم‌افزاری شبیه مایکروسافت پاورپوینت برای نمایش اسلاید که می‌تواند خروجی فلش (SWF) بسازد و این خروجی را می‌توان در هر رایانه‌ای که Flash Player روی آن نصب است نمایش داد. همچنین می‌توان خروجی‌های PDF ساخت و نیز پرونده‌های ppt پاورپوینت را گشود. کمبود مهم این برنامه این است که طراحی‌های ازپیش‌آماده برای ساختن اسلاید را ندارد. هرچند که این طرح‌ها را در اینترنت به راحتی می‌توان یافت.

Base :

برنامهٔ پایگاه داده شبیه مایکروسافت اکسس. نرم‌افزار Base می‌تواند پایگاه داده بسازد یا تغییر دهد، و برای دسترسی آسان کاربر به داده‌ها فرم و گزارش بسازد. این برنامه را می‌توان با سامانه‌های گوناگون پایگاه داده مانند پایگاه دادهٔ اکسس (JET)، داده‌های ODBC و MySQL و PostgreSQL به کار برد. این برنامه از نسخهٔ ۲٫۰ اپن آفیس به این مجموعه افزوده شد

Draw :

نرم‌افزار ویرایش تصاویر برداری که توانایی‌هایش شبیه نسخه‌های آغازین برنامهٔ CorelDraw است. با آن می‌توان تصاویری شبیه فلوچارت و… را ساخت.

Math :

ابزاری برای نوشتن و ویراستن فرمول‌های ریاضی شبیه Equation Editor مایکروسافت. این فرمول‌ها را می‌توان به نوشتارهای دیگر در اپن آفیس چسباند. این برنامه می‌تواند خروجی PDF یا MathML هم بسازد.

 

دانلود کن

همچنین ببینید

مرورگر brave

دانلود مرورگر Brave

Brave به عنوان مرورگر رایگان و متن باز یک ماموریت برای اصلاح وب است. درواقع، چیزی …

یک نظر

  1. سلام چطوری اینو به PDF تبدیل کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.